Forum www.pokemaniaki.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
solucja do pokemon silver, gold i crystal

Odpowiedz do tematu    Forum www.pokemaniaki.fora.pl Strona Główna » O grach pokemon i nie tylko Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
miki12

Dołączył: 04 Lis 2007

Post solucja do pokemon silver, gold i crystal
Pierwszym twoim zadaniem po włączaniu gry jest ustawienie zegarka. Po wykonaniu tej czynności musisz nadać imię swojemu bohaterowi (w wersji Cristal możesz wybrać również płeć pięknąSmile). Rozpoczynasz grę w swoim pokoju, udaj się na dół i porozmawiaj z Matką, a otrzymasz swój PokeGear. Wyjdź z domu i udaj się do budynku z lewej strony (Laboratorium Prof. Elm'a). Profesor poprosi cię o wykonanie przysługi, którą oczywiście wykonasz;). Po wybraniu pokemona, udaj się do Mr.Pokemon. Kieruj się cały czas w Lewo do New Bark Town, a tam porozmawiaj z dziadkiem stojącym przy pokemon center, a dostaniesz MAP CARD. Udaj się drogą 30 w górę i kieruj się w prawo, aż dotrzesz do Mr. Pokemon's Hause.
Spotkasz tam Prof. Oak'a. Kiedy dostaniesz jajko od Mr. Pokemona udaj się z powrotem do profesora Elm'a, ale uważaj, gdyż w drodze powrotnej spotkasz (jak w Red, Blue i Yelow był Gary) chłopaka (nazwijmy go RED, w całej reszcie solva będę używał tego imienia). W laboratorium, będziesz proszony o podanie imienia złodzieja "???" pokemona. Porozmawiaj z Profesorkiem, a ten cię namówi do zostania "mistrzem". Teraz udaj się do domu i porozmawiaj z Matką (po drodze zatrzyma cię pomocnik Elm'a i da ci PokeBall). Teraz udaj się do Violet City, po drodze będziesz napotykać różnych przeciwników, radzę abyś jak najwięcej walczył, aby twój pokemon rósł w siłę potrzebną do pokonania ELITE4 i LANCE'a. W Violet City udaj się do SPROUT TOWER. Tam udaj się po schodkach na samą górę, gdzie będziesz walczył z ELDER'em, kiedy wygrasz otrzymasz HM05:FLASH. Następnie udaj się do pierwszego GYM po swoją odznakę. Kiedy wyjdziesz z GYM zadzwoni do ciebie Prof. Elm z prośbą, abyś się udał do Pokemon Center (co zresztą czynisz). W Pokemon Center będzie na ciebie czekać asystent Profesora, porozmawiaj z nim i weź od niego EGG (Togepi). Następnie udaj się do: Ruins of Alph. Tam wejdź do jaskini Mystery Stone, Panel Chamber i ułóż układankę (Kabuto). Kiedy spadniesz i znajdziesz się w ruinach złap co najmniej trzy różne UNOWNy i wyjdź z jaskini. Będzie na ciebie czekał profesorek, który zabierze cię do Reserch Center, aby zrobić Upgrade twojego PokeDexu. Udaj się teraz w drogę do AZELEA TOWN kierując się cały czas na dół aż dotrzesz do jaskini. W jaskini kieruj się na dół i w prawo do wyjścia. W AZELEA TOWN udaj się do domku Kurta i z nim porozmawiaj. Po rozmowie udaj się do studni, którą minąłeś po drodze do AZELEA. Znajdziesz tam "połamanego" Kurta, pokonaj wszystkich ROCKETÓW w studni. Teraz nareszcie możesz wejść do GYM. Po zdobyciu swojej drugiej odznaki udaj się w dalszą drogę przez Ilex Forest, ale wpierw będziesz musiał stoczyć walkę z RED'em. W lesie pomóż gościowi złapać jego FARFERCH'D'a. Aby to zrobić podejdź do ptaka od dołu wciśnij A, wtedy ptak ucieknie na górę, powtórz jeszcze raz tą czynność, teraz zajdź ptaka od prawej i wciśnij A, teraz wystarczy już tylko podejść do niego i naciskać A, a pokemon sam wróci do swojego pana, a ty w nagrodę za pomoc dostaniesz HM01:CUT. Użyj świeżo zdobytego HM na swoim pokemonie. Rozwal drzewko znajdujące się obok ciebie, poszukaj gościa od którego dostaniesz HEADBUTT i udaj się w dalszą drogę do GOLDEROD CITY. W domku dzielącym las z drogą do Goldemrod City porozmawiaj z dziewczyną obok, której lata pokemon, a otrzymasz TM12. W Golderod City udaj się do torów tam skręć w prawo i kieruj się na sam dół, a znajdziesz sklep z rowerami. Porozmawiaj ze sprzedawcą, a dostaniesz rower. Teraz udaj się do GYM po kolejną odznakę.Teraz skręć w prawo i wejdź do kwiaciarni i porozmawiaj z dziewczynami pracującymi w niej, a otrzymasz SQUIRTBOTTLE. Udaj się do podziemi, a tam znajdziesz COIN CASE. Udaj się w dalszą drogę przez park (w każde wtorki odbywa się tam konkurs Bug Catching Contest). Od razu mówię, że za wygranie konkursu dostajesz np. kamienie! (do ewoluowania pokemonów). Jeżeli dużo się nachodziłeś to jajko powinno ci się już wykluć (trochę wcześniej, albo za nie długo). Kieruj się cały czas dalej aż dojdziesz do dziwnego drzewka. Użyj na drzewku Squirtbottle, a cię zaatakuje. Radzę tego pokemona złapać. Teraz skręć w prawo i pogadaj z gostkiem stojącym opodal, a otrzymasz od jednego z nich TM08-ROCK SMASH (do rozwalania nadkruszonych kamieni). Teraz już możesz udać się w lewo do ECRUTEAK CITY. Teraz wejdź do pokemon center, a spotkasz Billa. Teraz udaj się do Teatru i pokonaj wszystkie tancerki, kiedy to zrobisz porozmawiaj z dziadkiem, a da ci HM03:SURF. Nic nie pozostaje jak tylko iść do GYM po kolejną odznakę. Ponieważ na początku sztuczki Leadera są trudne do pokonania to cię przeprowadzę. Podejdź do pierwszego mnicha. Skręć w tej samej linii w prawo i kieruj się dwa kroki w prawo i teraz do góry. Czynność powtażać do wyczerpania się podłogi;). To jest cała tajemnica Niewidzialnej Podłogi. Udaj się teraz do spalonej wieży, a spotkasz RED'a. Po zwiedzeniu wieży udaj się w lewo do OLIVINE CITY. Po drodze jak chcesz to możesz wstąpić na farmę, a tam nakarmić chorą Milktank 6 berry i udać się po nagrodę w postaci mleka do właściciela pokemona. W OLIVINE CITY wejdź do domku obok GYM i pogadaj z facetem, na jego pytanie odpowiesz YES, a otrzymasz GOOD ROD. Teraz wejdź do domku obok pokemon center i porozmawiaj z gościem siedzącym przy stoliku, a dostaniesz HM04:STRENGTH. Udaj się teraz do LIGHTINGHAUSE. Na samej górze porozmawiaj z JASMINE. Teraz nie pozostaje nic tylko płynąć przez morze do CIANWOOD CITY. W cainwood city udaj się do PHARMACY i porozmawiaj z gościem, a da ci on SECRETPOTION. Teraz udaj się do GYM po kolejną już 5 odznakę. Teraz jak wyjdziesz z GYM porozmawiaj z panienka stojącą obok tabliczki informacyjnej GYM, a dostaniesz HM02:FLY. Teraz udaj się z powrotem do LIGHTINHAUSE i porozmawiaj z JASMINE. Nareście JASMINE wróciła do GYM!Smile. Udaj się do niej po swoją odznakę. Kiedy wykluje ci się TOGEPI (o ile już się nie wyklułoWink) udaj się do Prof. Elm'a, a w nagrodę za pomoc otrzymasz EVERSTONE. Udaj się teraz w drogę do MAHOGANY TOWN. W MOHAGANY TOWN udaj się nad jezioro i złap czerwonego GYARADOS'a siedzącego w jeziorku, potem porozmawiaj z LANCE'em. Teraz udaj się do domku RAGECANDYBAR, tam spotkasz LANCA. Wykonuj jego wszystkie polecenia. Cały czas podążaj w lewo, potem na dół i w końcu po schodach na niższy poziom. Na dole spotkasz się z LANCE'm. Podążaj cały czas w prawo i pokonuj kolejnych ROCKETÓW. Teraz twoim zadaniem będzie odnalezienie dwóch haseł do drzwi. Po zejściu po kolejnych schodach znowu spotkasz LANCE'a. Pierwszy ROCKET znający hasło znajduje w pomieszczeniu tuż obok ciebie, wystarczy pokonać profesorka i kolejnego ROCKETA, aby dostać hasło po wygranej walce zagadaj do osobnika. Kolejny ROCKET znający hasło znajduje się w pomieszczeniu na lewo. Udaj się schodami na górę (tymi w prawym górnym rogu lokacji). Idź cały czas w lewo, pokonaj ROCKETA i zejdź na dół. Omiń pierwsze schody i udaj się do drzwi. Wtedy spotkasz RED'a. Chłopak zmiesza cię z błotem i ulotni się. Otwóż drzwi i wejdź do pomieszczenia. Rozwal ROCKET'a znajdującego się w pomieszczeniu, ponieważ ROCKET nie będzie chciał zdradzić tajemnicy hasła do głównych drzwi (te co je minęliśmy na początku) porozmawiaj z pokemonem (papugą?!Wink), a ten zdradzi ci hasło (moim zdanie trochę źle mi się to hasło kojarzy a wam?!Smile). Teraz wróć się do pierwszych drzwi (tam gdzie są electrode'y). Otwórz drzwi, a zaatakują cię ROCKECI, wtedy przybędzie LANCE z pomocą. Teraz musisz pokonać wszystkie pokemony znajdujące się po lewej stronie. Za pomoc LANCE da ci HM06:WHIRLPOOL. Nic teraz nie pozostaje jak tylko udać się do GYM. Ponieważ znowu jest problem jak dostać się do LEADERA to cię przeprowadzęWink. Wejdź na lód przy prawej kolumnie. Teraz w lewo, góra, prawo, dół, lewo, góra, prawo i góra do Leadera;). Teraz jak już mamy naszą 7 odznakę musimy udać się z powrotem do GOLDENROD CITY (na ratunek RADIO TOWER). W GOLDENROD CITY wejdź do RADIO TOWER i udaj się na piąte piętro, aby uratować Dyrektora (niestety fałszywego:( ). Udaj się teraz do podziemi (tam gdzie wcześniej znalazłeś COIN CASE). Wejdź w odnogę. Pokonaj RED'a, ROCKETÓW i ustaw dźwignie w kolejności: 3, 2 i 1. Kieruj się do ROCKETA (kobiety), po pokonaniu jej, naciśnij dźwignię (obok niej) i przejdź przez drzwi. Teraz wejdź po schodach. Pokonaj wszystkich ROCKETÓW. Weź od Dyrektora CARD KEY. Wejdź po schodkach na górę i weź AMULET COIN. Udaj się z powrotem do RADIO TOWER i otwórz zamknięte drzwi na trzecim piętrze. Kieruj się cały czas na górę. Jak już dotrzesz na szczyt pokonaj dwóch ROCKETÓW, wtedy przybędzie Dyrektor i w nagrodę da Ci SILVER WING. Po drodze na dół pogadaj z MARY, a otrzymasz PINK BOW. Udaj się do MOHAGONY TOWN, a z stamtąd udaj się do BLACKTHORN CITY. Niestety po drodze jest niemiła jaskinia;), prze którą również cię przeprowadzęSmile. Początek jest prosty, ślizgaj się, wejdź po schodach na wzniesienie. Kiedy dojdziesz do wielkiego lodowiska rób dokładnie jak pisze. Wejdź na lodowisko teraz: lewo, góra, prawo, góra, lewo, dół, prawo, dół, lewo, góra, lewo, dół, prawo, dół, prawo, góra i prawo. (PROSTE, NIE?Wink). Teraz jedź prosto (prawo) i weź HM07:WATERFALL. Teraz zejdź po drabince na dół. Jedź (na rowerku szybciej;)) do góry, skręć w prawo i jedź na dół. Twoim zadaniem jest przepchnięcie wszystkich 4 głazów do dziur. Po wykonaniu tego zejdź drabinkż na dół. Teraz przejdź na wysokość kamienia (tego na lodzie): lewo, dół, lewo, góra, prawo. Teraz w nowej lokacji rozbij kamień i weź NEVERMETICE i wejdź drabinką na górę (po prawej stronie). Teraz kolejna ślizgawka Smile. Udaj się na prawą stronę i dół, tam na wysokości schodków zeskocz z murka i w prawo i weź TM44. Teraz wróć się na wzniesienie i zjedź na dół, po czym wejdź po drabince. Teraz na ślizgawce (która to już?!Smile) : dół, prawo, góra, lewo, góra, lewo, dół, lewo i drabinką na górę. Znowu ślizganie, ale te już banalne Wink[zeskocz z murku, przy samej lewej krawędzi] i pędź do wyjścia:). Hura!!! Jesteśmy w BLACKTHORN CITY:). W tym mieście możesz poprosić pewnego pana o usunięcie ataków twojego pokemona (ale nie nauczonych przez HM!). Udaj się do GYM (Fajny Gym, nie?Smile mi się podoba:)). Pokonaj wszystkich GYM memberów i przerzucaj tak głazy (na górze), aby uformowały ci mostki (na dole). Po rozmowie z bardzo miłą panią, LEADERKˇWink udaj się do jaskini znajdującej się za GYM. W DRAGON'S DEN wystarczy przepłynąć pomiędzy palikami (proste, wystarczy tylko użyć whirlpool), więc nie będę tego opisywał. Kiedy już znajdziesz DRAGON FANG przyjdzie CLAIR i wręczy ci 8 upragnioną odznakęSmile. Udaj się do swojego rodzinnego miasteczka i odwiedź profesora Elm'a, a dostaniesz od niego MASTER BALL!Smile. [Radzę sklonować tę kulęWink]. Teraz wyjdź z Laboratorium i udaj się w prawo do rzeki. Przepłyń ją i wejdź do jaskini. Użyj na wodospadzie WATERFALL i przejdź całą jaskinie. Teraz udaj się w dalszą drogę do INDIGO PLATEU. Radzę, abyś się dobrze napakował przed walkami, gdyż jak wejdziesz na arenę to tylko opuścicz ją przegrywając i cały proces przechodzenia po kolei kolejnych członków ELITE 4 się powtórzy. Kiedy już pokonasz Lanca i Elite 4 przyjdzie Profesor Oak z gratulacjami itp.

GRATULACJE UKOŃCZYŁEŚ GRĘ W 45%! Wink

Teraz musisz udać się do profesora Elm'a po bilet na S.S. AQUA. Pojawisz się przed swoim domem, udaj się do Profesora Elm'a, a otrzymasz S.S. TICKET. Udaj się teraz do OLIVINE CITY i wejdź po moście do portu, a tam wsiądź na statek. Statek zawiezie cię do świata Red \ Blue (Kanto). Aby dopłynąć do Kanto musisz wpierw odnaleźć wnuczkę starego dziadka. Zejdź schodami na dół i porozmawiaj z marynarzem. Teraz wejdź do każdej z kabin i pokonaj SAILOR STANLEY'A. Leń pójdzie z powrotem pełnić swą służbę. Zejdź po schodkach na dół i udaj się w prawo i wejdź po schodkach. Teraz wejdź do kabiny, a tam znajdziesz zagubioną dziewczynkę bawiącą się z Kapitanem. Porozmawiaj z dziewczynką, a ta wróci do dziadka. Wtedy statek dopłynie do Kanto. Znajdziesz się w VERMILION CITY. Udaj się do tutejszego GYM. Wejdź teraz do budynku znajdującego się nad GYM. Porozmawiaj z gościem w górnym lewym rogu, a na jego pytanie odpowiedz YES, a dostaniesz RARE CANDY. Teraz udaj się do SAFFARON CITY i wejdź do jednego (po lewej) z domków, które zobaczysz i porozmawiaj z gościem, a dostaniesz TM29. Udaj się teraz do GYM. Udaj się teraz do Cerulan City, potem idź w prawo, aż dojdziesz do Power Plant. Tam pogadaj z każdym i wróć się do miasta. Wejdź do GYM, a napotkasz złodziejaszka, który ukradł część od generatora. Udaj się teraz w stronę Sea cotage, a spotkasz znowu rocketa. Wróć się do GYM i wpłyń do małego kwadratu i poszukaj Machine Part. Teraz udaj się na Sea Cotage, a na końcu spotkasz Misty, która wróci do Gym. W Gym pokonaj Misty, a następnie udaj się do Power Plant i zwróć skradzioną część, a otrzymasz TM07 ZAP CANNON. Udaj się teraz do Lawender Town, a tam odwiedź radio stacje i porozmawiaj z gościem stojącym przy stolikach, a otrzymasz EXP CARD. Wybierz się spowrotem do Vermilion City, a tam podejdź do śpiącego Snorlaxa i włącz radio na kanale: PokeFlute, co spowoduje obudzenie pokemona. Tunelem dostaniesz się do Route2, teraz udaj się do Pewter City. W mieście udaj się do GYM po swoją kolejną tym razem 12 odznakę. Skieruj się następnie do Pallet Town. Z Pallet Town przepłyń się na Cinnabar Island. Niedaleko PokeCenter będzie stał Gary, zagadaj z nim, a potem udaj się do wody i płyń w prawo, aż dopłyniesz do wysepki. Wejdź do groty i pokonaj Blane'a, a otrzymasz 13 odznakę (jeszcze tylko 3 odznaki;) ). Teraz wróć się do Viridian City i odwiedź GYM. Mając już 14 odznak udaj się do Celadon City po 15 odznakę. Po zdobyciu przedostatniej odznaki nie pozostaje nic innego jak udać się do Fuchsia City po upragnioną 16 odznakę. Teraz udaj się do Pallet Town i porozmawiaj z Profesorem Oak'iem. Dzięki temu, że masz wszystkie odznaki z KANTO, Oak pozwoli ci się udać do Silver Cave (MT. Silver). Teraz aby dostać się do Mt. Silver udaj się do Viridian City i kieruj się ścieżką w lewo (tak jak się to robiło w Red, Blue, Yellow i Green). Kiedy dotrzesz do wejścia zauważysz, że nie ma już strażników (kiedy pierwszy raz byliśmy tutaj strażnicy blokowali boczne przejścia). Przejdź korytarzem w lewo. Teraz prosta droga do Mt. Silver, cały czas idziesz ścieżką. Aby w jaskini dotrzeć do Asha musisz iść: od wejścia idź do góry, potem w prawo wejdź na wzniesienie, po zejźciu z wzniesienia idź w prawo i na kolejne wzniesienie. Teraz idź w górę i wejdź do otworu prowadzącego do głębszych jaskiń. Teraz udaj się schodkami na samą górę. Na końcu wzniesienia znajduję się kolejny otwór, przejdź przez niego. Teraz idź prosto przed siebie i pokonaj Asha (twardy przeciwnik).

GRATULACJE UKOŃCZYŁEŚ GRĘ W 90%! Wink

Teraz pozostaje ci już tylko wyłapać wszystkie pokemony (zapełnić swój PokeDex) aby ukończyć grę w 100% Smile.

DODATKI:

W solucji nie wspomniałem o jednej lokacji, jest nią Mt. Moon. Udaj się do Pewter City, a tam kieruj się cały czas w prawo, aż dotrzesz do jaskini. Jeżeli po raz pierwszy ją odwiedzasz spotkasz tam swojego starego rywala:) będzie to już ostatni raz kiedy się z nim spotykasz.
Jeżeli jest noc, a ty jesteś w Mt. Moon udaj się na Mt. Moon Square, a zobaczysz dwa Clefairy tańczące wołku skały, po ich ucieczce rozbij skałę i naciśnij A, a znajdziesz Moon Stone. Smile
W Saffaron City mieszka dziewczynka o imieniu COPYCAT, która zgubiła swoją ulubioną Pokelalkę (tak tą, którą daliśmy jej w Red, Blue, Yellow i Green:) ). Udaj się do Vermilion City i poszukaj Klubu miłośników Pokemona (jest na nad GYM). W domku porozmawiaj z gościem ubranym na niebiesko (ten grubas), a odda ci lalkę. Teraz udaj się do COPYCAT i daj jej lalkę, a otrzymasz Rail Pass, który umożliwi ci korzystanie z pociągu (najszybszy i najwygodniejszy transport pomiędzy Johto, a Kanto w całej grze).

Ostatnio zmieniony przez miki12 dnia Sob 21:09, 04 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Pon 17:01, 07 Lip 2008 Zobacz profil autora
Odpowiedz do tematu    Forum www.pokemaniaki.fora.pl Strona Główna » O grach pokemon i nie tylko Wszystkie czasy w strefie CST (Australia)

Design by Freestyle XL / Music Lyrics.